Wednesday, August 14, 2024

යළි හමු නොවන ඔබ..

මගේ සැමියා වූ කාල් සේගන් මියගිය කළ, ඔහු ඉතා ජනප්‍රිය තැනැත්තෙකු සහ ආගම විශ්වාස නොකරන්නෙකු ලෙස ප්‍රකටව සිටි නිසා, බොහෝ අය මා වෙත පැමිණ (සමහර විටෙක එය තවමත් සිදු වේ) අවසානයේ කාල් වෙනස් වී මරණින් මතු ජීවිතයක් පිළිබඳ විශ්වාසයකට හැරුණේදැයි මගෙන් අසති. මට ඔහුව නැවත දැකගන්නට ලැබෙනු ඇතැයි මම සිතනවාදැයි ඔවුන් මගෙන් නිතරම විමසති. කාල් ඔහුගේ මරණයට මුහුණ දුන්නේ මහත් ධෛර්යයකින් වන අතර ඔහු කිසි විටෙකත් මිත්‍යාවන්හි පිළිසරණය පැතුවේ නැත. ඛේදවාචකය නම් අපට නැවත කිසි දිනෙක එකිනෙකා මුණනොගැසෙන බව අප දැන සිටීමයි. කාල් සමග නැවත එක්වන්නට මම කිසිදාකවත් බලාපොරොත්තු නොවන්නෙමි. නමුත් වැදගත්ම දෙය නම්, අවුරුදු විස්සකට ආසන්නව අප එක්ව සිටි කාලය ඇතුළත, අප ජීවත් වූයේ ජීවිතය කොයි තරම් කෙටිද සහ එය කොයිතරම් මාහැඟි වූවක්ද යන්න පිළිබඳව සුපැහැදිලිවූ අගයකිරීමක් සමග ය යන්නයි. මරණය යනු අවසන් සමුගැනීමක් හැර වෙනත් යමක් යැයි මවාපාමින් අපි කිසි විටෙකත් එහි අරුත සුළුකොට තැකුවේ නැත. අප ජීවත්ව සිටි සහ අප එක්ව සිටි සෑම මොහොතක්ම ආශ්චර්යමත් විය - නමුත් ඒ පැහැදිලි කළ නොහැකි හෝ අධිස්වාභාවික අර්ථයෙන් ආශ්චර්ය වූවක් නොවේ. අපි අහම්බයක් වශයෙන් සිදුවූ දෙයක ප්‍රතිලාභ ලැබූවන් පමණකි... එම පිවිතුරුවූ අහම්බයට එතරම් ත්‍යාගශීලී සහ කාරුණික විය හැකි වූයේ ය... ඔහු තම "කොස්මෝස්" නම් කෘතියෙහි ඉතා මනරම් ලෙස ලියා ඇති පරිදි, විශ්වයේ අපරිමිත බව තුළ සහ කාලයේ අසීමිත බව තුළ අවුරුදු විස්සක කාලයක එක්ව විසීමට අපට හැකි වූවා පමණි. ජීවත්ව සිටියදී ඔහු මා රැකබලා ගත් ආකාරය සහ මා ඔහු රැකබලා ගත් ආකාරය, අපි එකිනෙකා සහ අපේ පවුල රැකබලා ගත් ආකාරය... එය මා හට දරා සිටීමට උපකාරී වන වන අතර එය වඩාත් අර්ථවත් වේ. කවදාක හෝ නැවත මා ඔහු දකින්නේය යන අදහසට වඩා මට එය වටියි. මට යළිත් කිසිදාක කාල්ව දැකගන්නට ලැබේවි යැයි මම සිතන්නේ නැත. නමුත් වරක් මා ඔහු දුටුවෙමි, අපි එකිනෙකා දුටුවෙමු. විශ්වය තුළ අප එකිනෙකා මුණගැසුණෙමු, එය පමණක්ම ඉතා මනහර විය.

~Ann Druyan

(Ann Druyan කීර්තිමත් ලේඛිකාවක් සහ නිෂ්පාදකවරියක් වන අතර, ඇය වඩාත් ප්‍රසිද්ධියට පත්වූයේ ඇගේ නැසීගිය සැමියා වන කීර්තිමත් විද්‍යාඥ කාල් සේගන් හා සමග වූ සහයෝගීතාව සඳහා ය. ඔවුන් එක්ව විශ්වය සහ එහි අපගේ ස්ථානය පිළිබඳව ගවේෂණය කළ පෙරළිකාර කෘති නිර්මාණය කළහ. 'Shadows of Forgotten Ancestors' එවැනි එක් විශිෂ්ට කෘතියකි.)



4 comments:

  1. ජීවත් වුණත් මළවුන් සේ සිටින අය
    වැඩි ලෝකයක- මිනිසත්කම පිරී ගිය
    කෙනෙකු විලස ජීවත් වී නික්ම ගිය
    අය අමරය; ලබති හැමගේ ආදරය!

    ReplyDelete