Monday, April 19, 2021

Pagglait (2021)

සමාජෙ කියල කියන්නෙ මිනිස්සුන්ට මේ මේ අවස්ථාවල මෙන්න මෙහෙම හැසිරෙන්න ඕන කියල රෙඩිමේඩ් නීති රීති ගොඩක් හදල දීල තියන තැනක්. හැබැයි මේව පොත්පත්වල කොහෙවත් ලියල නැහැ. පන්ත සම්මත කරල කවුරුත් අණකරල නෑ. මේව ව්‍යවහාරයෙන්ම මිනිස්සු අතරෙන් එන සංස්කෘතිකවම උරුමවෙන දේවල්. නමුත් කෙනෙක් මේවට අනුගත නොවෙනකොට සමාජෙම ඒ මනුස්සය දිහා අමුතු ඇහැකින් බලන එකයි සිද්දවෙන්නෙ. පොඩ්ඩක් හිතන්න, විවාහ  වුණු අළුත ගැහැනියකගෙ ස්වාමියා මිය යනව. නමුත් ඇය අඬන්නෙ නෑ. ඇයට ලොකුවට දුකක් දැනෙන බවක් පේන්න නෑ. ඉතින් සමාජයක් මේ වගෙ ගැහැනියක් දිහා බලන්නෙ කොහොමද. සංස්කෘතිය, සම්ප්‍රදාය, පවුල වගේ දේවල් වලට දැඩිව බැඳුනු ආසියාතික සමාජෙ අතුලෙ තත්ත්වය තවත් බරපතළයි. සම්ප්‍රදායට පිටින් හිතනව කියන්නෙ ඒ පුද්ග්ලය "පිස්සෙක්" බවට ලේබල් වෙන එක වළක්වන්න බෑ. හැබැයි මේ ගතානුගතිකත්වයෙ පීඩනයෙන් ගැලවෙන්න නම් මේ පිස්සුව අනිවාර්යයෙන් බාරගන්න වෙනව.  Pagglait එහෙම සම්ප්‍රදාය සීමාවන් ඉක්මවා යන ගැහැනියකගෙ කතාවක්. 

බලන්න නම් ලොකුම හේතුව සාන්‍යා රංගනයෙන් දායකවෙන චිත්‍රපටයක් වීම. මෙතුවක් ඇය ප්‍රේක්ෂකයන්ගෙ බලාපොරොත්තු කඩකර නැහැ. සාන්‍යා ඉන්නව නම් අනිවාර්යයෙන් හොඳ චිත්‍රපටයක් වෙන්න ඕන කියන මතය මෙතනදි ඇය සනාථ කරනව. මම හිතන්නෙ මේ අවුරුද්දට අදාළව හොඳම රංගනයක් වේවි. ඒ වගේම නූතන හින්ද සිනමාවේ රෝමාන්තික හඬ "අරිජිත් සිං" ගේ පළමු සිනමා සංගීත අධ්‍යක්ෂණය. පළමු චිත්‍රපටයෙන්ම සාර්ථකත්වට ලංවෙන්න ඔහුට හැකියාවක් ලැබුණ කියල හිතනව. බොලිවුඩ් සිනමාව කිව්වම අපිට මැවෙන්නෙ නැටුම් ගැයුම් පිරුණු විචිත්‍රවත් සිනමාවක්. ඒ අනවශ්‍ය සැරසිලි වලින් මිදිල සැබෑ ජීවිත යථාර්ථයන් ඒ ආකාරයෙන් පෙන්වාදීම Pagglait චිත්‍රපටය සුවිශේෂම සිනමා නිර්මාණයක් බවට පත්කරන ප්‍රධානම සාධකයක් වෙනව.



No comments:

Post a Comment