ජීවිතය කියන්නෙ සැබෑවක් තුල දකින සිහිනයක් ද? නැත්නම් සිහිනයක් තුළ පවතින සැබෑ යමක් ද? ජීවිත කාලයක් පුරා උපයාගත්ත සියලු දේ එක මොහොතකින් අහිමි වී යන්න පුලුවන් නම් මේ පැවැත්ම ඇතුලෙ සැබෑවටම පවතින යමක් තියනව කියන්නෙ කොහොම ද? සහතිකයි කෙනෙකුට ලේසියෙන් හොයා ගන්න බැරි බව ඔය ප්රශ්නවලට උත්තර. නමුත් අපි අවට ලෝකය දිහා හැරිල බැලුවොත් දකින්න ලැබෙන්නෙ තාවකාලික පැවැත්මක් සදාතනිකව අල්ලගන්න දරන නොනවතින තරඟයක්. ආර්ථිකමය සහ සමාජීය අතින් උන්නතිකාමයම අරමුණු කරගත්ත නොමිනිස් අරගලක්. එක අතකින් වඩා උසස් ආකාරය ජීවිතය ගොඩනංවාගැනීමේ නැඹුරුතාව මිනිස් ශිෂ්ටාචාරය මේ දක්වා හැඩගැන්වූ බවට සැකයක් නෑ. නමුත් අනෙක් අතෙන් සිදුවී තිබෙන්නෙ මිනිසා ක්රමාණුකූලව ලබාගෙන තිබෙන සුවිශාල දියුණුව, කෙටි කාලීනව නවාතැන් ගන්න ඉඩ ඇති ලෝකය සියලු මිනිසුන්ට බියෙන් සැකෙන් තොරව ජීවත්වෙන්න ඇති ඉඩ අහුරන දැඩි තෘෂ්ණාවක් බවට පරිවර්තනය වීමක්. ඛේදවාචකය වෙන්නෙ කෙනෙක් මේ ජීවිත ක්රමයට වෙනස් ව පවතින්න උත්සාහ කරන වෙලාවට මුලු සමාජයටම ඒ පුද්ගලය පිටස්තරයෙක් බවට පත් වීම.
Wednesday, December 9, 2020
3 Iron (2004)
කොරියානු කලාපයේ කැපීපෙනෙන සිනමාකරුවෙක් වුණු Kim ki-duk ගේ 3 iron චිත්රපටය අවසාන වෙන්නෙ අපි මේ ගෙවන ජීවිතය සිහිනයක් ද නැතිනම් සැබෑවක්ද යන ප්රශ්නය විමසමින්. Kim ki-duk වෙනම සොයාබලන්න වටින සිනමා කරුවෙක්. බොහෝ අය ඔහුගෙ අගනා සිනමා කාව්යක් වුණු Spring summer fall winter and spring නරඹා ඇති. ආධ්යාත්මිකත්වයට නැඹුරුවුණු බව පෙරදිග මිනිසා තුළ දකින්න ලැබෙන ස්වභාවයක්. නමුත් ලෞකිකත්වය හඹාගෙන ගිය අපරදිග මිනිසාට දියුණුව අත්පත් කරගෙන මුළු ලෝකය තමා යටතට ගන්න හැකි වුණා. ක්රමයෙන් වෙළඳපොළ මුල් කරගත්ත ධනවාදය ලොව පුරා පැතිරී යාමත් එක්ක මුදල සහ ලාභය සියලු දේ පාලනය කරන සර්වබලධාරි දේවත්වයට පැමිණුනා. මේ බලපෑම නිසා සිදුවුණ ආධ්යාත්මික පරිහානියත්, පවුල නම් කුඩා ඒකකය තුළ ආදරය, උණුහුම සිඳී ගොස් ඇති ආකාරයත් ඉතාම සියුම්ව 3 irons චිත්රපටයෙන් නිරූපණය වෙනව.
Tae Suk මෝටර් බයිසිකලයක නැගිල මහ මග එහා මෙහා යන්නෙක්. කොහෙ ඉඳන් ඔහු එනවද කොහෙ යනවද කියන්න කිසි කෙනෙක් දන්නෙ නෑ. මහ පොළවේ ස්ථීර බැඳීමක් ඔහුට නැති ගාණයි. Tea suk සැරිසරන කොරියානු ඉහළ පාන්තික වටපිටාව මිනිස් හා හෝවකින් තොර පාලු ස්වරූපයක් ගන්නව. නමුත් හතර අත අලංකාර ගෙඋයන් වලින් හැඩ වුණ සුවිසාල නිවාස වලින් නම් මේ වටපිටාව අඩුවක් නෑ. Tea Suk මෙතැන හරි අපූරු වැඩක් කරනව. ඔහු සියලුම නිවාසවල යතුරු සිදුර ආවරණය කරමින් දැන්වීම් පත්රිකා අලවමින් යනව. පසුව ඇවිත් දැන්වීම ඉවත් නොකළ නිවාස වල අයිතිකාරයන් ඒ මොහොතේ නොමැති බව වටහගෙන ඒ නිවසකට හොරෙන්ම ඇතුලුවෙනව. ඉන්පස්සෙ ඔහු නිවසේ ඉතිරිවී තිබෙන ආහාර අනුභව කරනව, රූපවාහිනිය නරඹනව. නමුත් ඔහු කිසි දෙයක් සොරකම් කරන්නෙ නෑ. ඒ වෙනුවට නිවසේ කැඩුණු බිඳුනු උපකරණ පිළිසකර කරනව. නිවැසියන්ගෙ රෙදි සෝදා දමනව. මේ විදිහට රැයක් ගතකරන ඔහු ඉන් පස්සෙ තවත් නිවසක් සොයා යනව.
ඔහුට ඇයව මුණගැහෙන්නෙ මෙහෙම එක් නිවසකදි. ඇය ගෙහිමියාගෙ බිරිඳ. ගෙහිමියා ඇයට සලකන්නෙ බොහොම අකාරුණික විදිහට. තරුණයා නිවසට ඇතුළුවන මොහොතේ ඇයත් එතුළ ඉන්නව. ඇය සැඟවිලා ඔහු කරන සියලු දේ බලා ඉන්නව. නමුත් එක මොහොතක ඔවුන් මුණගැහෙනව. ඇය මුහුණ පාන විපතකින් ඔහු ඇය බේරාගන්නව. තරුණයා සොරෙක් මැරවරයෙක් නොව මෘදු හදැත්තෙක් බව ඇය වටහ ගන්නව. ඇයත් ඔහු සමගම නිවසින් පිටවී එනව. ඉන්පස්සෙ හිස් නිවාසයක් සොයමින් ඒ ගමන යන්නෙ ඔවුන් දෙදෙනාමයි.
මේ නිවාස වල ගෘහ නිර්මාණ ශිල්පයත් උද්යාන අලංකරණයත් ඉහළ මට්ටමක තිබුණත් ඒවායෙ ඇතුළාන්තය මිනිස්කම් වැළලී ගිය සොහොන් ගෙවල් වගෙයි. මේ නිවාස අයිතිකරුවන් දින ගණන් විනෝද සවාරි ගියත් සතුට ඔවුන්ගෙ ජීවිත වල නැහැ. ඔවුන් ගෙ පවුල් ජීවිත අඬ දබර වලින් එකිනෙකා වෙත බැණාඬගසා ගැසීම් වලින් පිරිල. අපේ තරුණයා පැමිණෙන්නෙ එවැනි තැන් වලට. ඔහු නිවස ඇතුළ සුද්දපවිත්ර කිරීමෙන් සංකේතවත් වෙන්නෙ ඒ තුළ සුඛෝපභෝගීත්වයේ ගිලී සැඟවී ගිය මිනිස් කම් නැවත ඒ තුළට රැගෙන ඒම. තමන්ගේ ස්වාමියා අතින් හිංසාවට ලක්වෙන බිරිඳගෙන් සංකේතවත් වෙන්නෙ මේ ආදරය අහිමි වීම. නමුත් නීතිය සහ සමාජ සදාචාරය මේ තරුණයාවත් ගැහැණියවත් නිවැරැදිව හඳුනාගන්නෙ නෑ. ඔහු සිරගෙයටත් ඇය නැවත අසතුටුදායක විවාහය නම් සිරගෙයටත් නියම වෙන්නෙ ඒ නිසා. සැරිසරන තරුණයාත් ගෙහිමි කාන්තාවත් අතර ඇතිවන මායාමය ප්රේමය, සමාජ තත්ත්වය හෝ පන්ති භේද නොසලකා මිනිසුන් එකිනෙදා ගරු කිරීමට පටන් ගන්න පොළවක ආදරය සැබවින්ම දලුලන බව කියා දෙනවා.
3 Iron චිත්රපටයේ දෙබස් භාවිත කර තිබෙන්නෙ ඉතාම අවමයෙන්. රූගත කිරීම් වලට පෙර බොහෝම රූප රාමුවල දෙබස් ඇතුළත්ව තිබුණත් රූගත කිරීම් අතරෙදී අද්යක්ෂවරයා ඒ දෙබස් එකින් එක ඉවත් කර අවසානයෙ තිබිය යුතුම දෙබස් කීපයක් පමණක් ඉතිරි කර චිත්රපටය රූගත කර තිබෙනව. ප්රේක්ෂකයන්ට දැනෙන ආකාරයට ඒ ඉඩකඩ පුරාවාගැනීම අරමුණු කරගෙනයි ඔහු ඒ හිස් හිස් ඉඩ ඉතිරි කර තබන්නෙ. යම් මායාමය යතාර්ථවාදී ස්වරූයක් ගන්න 3 iron චිත්රපටය වරක් නැරඹූ කෙනෙකුට අමතක කල නොහැකි සුවිශේෂී සිනමා අත්දැකීමක් බව කිවහැකියි.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment