Monday, May 24, 2021

Nayattu (2021)

දේශපාලකයින් තමන්ගේ බලපැවැත්ම වෙනුවෙන් පොලීසිය පාවිච්චිකරන්නෙ කොහොමද කියන දෙය ගැන නියම උදාහරණ ටිකක් මේ දවස් වල බලාගන්න පුලුවන්. අත්අඩංගුවේ ඉන්න සමහර සැකකරුවන් සැඟවූ ආයුධ පෙන්වන්න පොලීසිය විසින්ම එක්ක යනව. ඒ අතරෙ පලායන්න උත්සාහ කරන නිරායුධ සැකකරු පොලිස් වෙඩි පහරින් ඒ මොහොතේ මියයනව. ඒ එක්කම අදාල සැකකරු ගැන ඉතිහාසය එතනින් අවසන් වෙනව. යම් අවනීතික අතීතයක් ගැන සාක්ෂිදරන ඕනෑම කෙනෙක් සදාතනිකව නිහඬ කරවන්න මීට වඩා සාර්ථක තව ක්‍රමයක් තියනවද? ඒ හැම දෙයකින්ම අවසානයෙ වාසි සැලසෙන්නෙ කාටද? මේ හැම කෙනෙකුම අවසානෙ යම් ලොකු දේශපාලන ගේම් එකක ඉත්තන් බවත් මේ සිදුවෙන්නෙ යම් බිහිවුණු අපරාධයක සුලමුල සඟවන "පිරිපහදු කිරීමේ ක්‍රියාවලියක්" බවත් වටහ ගන්න අමාරු නැහැ. නමුත් රටේ ඉන්න බහුතරය මේ ඝාතන දිහා බලන්නෙ ඒ කෝණයෙන් නොවෙයි. ඔවුන්ගේ තර්කනය එතනදි ක්‍රියාත්මක වෙන්නෙ මේ ඝාතන සාධාරණීකරනය කරමින්. ඒක වෙනම කතාවක්. කොහොම වුණත් සාමාන්‍ය පොලිස් නිලධාරියෙකුගෙ පැත්තෙන් බැලුවොත් ඔහුත් අර අදෘශ්‍යමාන දේශපාලන රූකඩ නැටවීමේ ක්‍රියාවලිය යටතෙයි ඉන්නෙ. දේශපාලන හස්තය විසින් නූල අදින අතටයි පොලිස් තුවක්කුවේ කොකාගැස්සෙන්නෙ. නමුත් දෛවෝපගත විදිහට මේ අන්ත දෙක එකිනෙක මාරුවුණොත් කොහොම වේවිද. එනම් තුවක්කුව දරා ඉන්න පොලිස් නිලධාරියාගෙ හිස මතටම තුවක්කු කට යොමුවුණොත්. සමාජව දඩයම් කරු බවට පත්වෙලා පොලීසිය ගොදුර වුණොත්. 2021 නවතම මලයාලම් චිත්‍රපටය Nayattu තුළින් දකින්න ලැබෙන්නෙ එවැනි කතාවක්. 

ප්‍රවීන් මයිකල්, කේරළයේ ගම්බද පොලිස් ස්ථානයකට අලුතින් පැමිණෙන පොලිස් නිලධාරියෙක්. ඔහුට වැඩකරන්න සිද්දවෙන්නෙ මනියන් නම් නිලධාරියා යටතේ. මනියන් මේ දූෂිත ක්‍රමය ඇතුලෙම පවතින සහ ඉහළින් ලැබෙන අණ ක්‍රියාත්මක කරනවා හැර තමාට ඒ ගැන කිසිවක් කල නොහැකි බව අත්දැකීමෙන් වටහාගෙන ඉන්නා කෙනෙක්. සුනීතා මේ පොලිස් ස්ථානයේම වැඩකරන තවත් නිලධාරිනියක්. චිත්‍රපටයෙ කතාව ගලා යන්නෙ මේ තුන්දෙනා මුල්කරගෙන. සුනීතා ගේ ඥාති සහෝදරයෙකුගෙන් ඇයට වෙන හිරිහැර නිසා ඇය ඔහු ගැන පොලීසියට පැමිණිලි කරනව. මේ ඥාති සහෝදරයාට ගමේ පොලීසියට පැමිණෙන්න සිද්දවෙනව. තමන්ගේ පිරිවර සමග පොලිසියට එන සහෝදරයා පොලීසියට තියා මොන යකෙකුටවත් බය නැති පුද්ගලයෙක් බවයි පෙනෙන්නෙ. ඔහුගෙ මේ අහංකාර ස්වභාවය නිසා මනියන් එක්ක ඔහු පොලීසියෙදි ගැටුමක් ඇති කරගන්නව. ප්‍රවීනුත් මේ ගැටුමට මැදිවෙනව. අවසානෙ සහෝදරයා ගෙ මිත්‍රයෙක් අත්වැරදීමකින් මිය යනව. මේ සහෝදරයා ඇතුලු පිරිස ඉන්දියාවේ පහත් යැයි සම්මත දාලිත් කුලයට අයිති අය. දාලිත් කුලයේ සියලුදෙනා පොලිසියට විරුද්ධව පාරට බහිනව. මාධ්‍යවලිනුත් සිද්ධියට ලොකු ප්‍රචාරයක් ලැබෙනව. විශේෂම දේ මේ හැමදෙයක්ම වෙන්නෙ ඡන්දයක් අත ලඟ තියාගෙන වීම. මේ සිදුවීම ලඟ එන ඡන්දයෙදී ආණ්ඩුවට අවාසි දායක බලපෑමක් ඇතිකරන්න හොඳටම හැකියාවක් තිබෙන බව වටහගන්න ආණ්ඩුවෙ ප්‍රබල ඇමතිවරයෙකුගෙන් නියෝගයක් ලැබෙනව ප්‍රවීන්, මනියන් සහ සුනීතා අත්අඩංගුවට ගන්න. තමන්ට සිද්දවෙන අකටයුතුකමකට එරෙහිව රැකවරණය පතාගෙන පොලීසියට එන පොලිස් නිලධාරීනයක්ම වුණු සුනීතාටත් ඇයට උදව්වට පැමිණි ඇගෙ හිතවතුන් වෙන ප්‍රවීන් සහ මනියන්ටත් සිද්දවෙන්නෙ තමන්ම අයිති වෙන දූෂිත දේශපාලන ක්‍රමය ඇතුලෙ ගොදුරු බවට පත්වෙන්නයි. එක්කෝ තමන් වරදක් කල බව පිළිගනිමින් පොලීසියට බාරවීම නැත්නම් නීතියේ රැහැනෙන් සියුම්ව සැඟවෙමින් පලායාම හැරෙන්න මේ තිදෙනාට වෙන විකල්පයක් ඉතිරිවෙන්නෙ නෑ. ඔවුන් තෝරාගන්නෙ දෙවනි විසඳුම. කේරළය පුරා ක්‍රියාත්මක සෝදිසි මෙහෙයුම් වල නිරතවෙන නිලධාරීන් ගේ ඇස්වලට වැලිගසමින්. තමන් ලුහුබඳින අඳුරු සෙවනැලි මගහරිමින් මේ තිදෙනාට කොයිතරම් දුරකට පලායන්න පුලුවන් වේවි ද?

බොහෝම වෙලාවට අපිට අහන්න දකින්න ලැබෙන්නෙ, චිත්‍රපට වලින් අපි නරඹන්නෙ පොලීසිය විසින් තමන්ගේ බලපුළුවන්කාරකම යොදාගෙන සාමාන්‍ය ජනතාව පීඩාවට පත්කරන ආකාරය. නමුත් මෙතැනදි අපි දකින්නෙ එහි අනෙක් අන්තය. සාමාන්‍ය ජනතාව විසින් පොලිස් නිලධාරීන් පීඩාවට පත්කරන ආකාරයයි මෙතනදි අපි දකින්නෙ. නමුත් මෙතනදි පොලීසියත් සමාන්‍ය ජනතාවත්, සියලුදේට ඉහලින් පවතින අදෘශ්‍යමාන දේශපාලන හස්තයේ මෙහෙවීමට යටත් වෙන ආකාරය අපූරුවට පෙන්වා දෙනව. මලයාලම් චිත්‍රපට කර්මාන්තය මේ මොහොතේ ජනප්‍රියත්වයක් ලබාගෙන තිබෙන්නෙ වඩා යතාර්ථවාදී සහ කුඩා සිදුවීමක් පදනම් කරගෙන හද සසල කරනව අනුවේදනීය කතා පුවතක් නිර්මාණය කිරීමෙ ශිල්පක්‍රමය Nayattu චිත්‍රපටයෙ ඉතාම උසස් අන්දමෙන් දැකගන්න ලැබෙනව.  Nayattu චිත්‍රපටය අද්‍යක්ෂණය කරන්නෙ, මලයාලම් සිනමාවේ අතිශ්‍ය ජනප්‍රියත්වයට පත්වුණු වගේම බොහෝම අයට මලයාලම් චිත්‍රපට නරඹන්න පෙළඹවීමක් ඇති කල Charlie චිත්‍රපටය නිර්මාණය කල Martin Parkkat විසින්. මනියන්, ප්‍රවීන් සහ සුනීතා විදිහට රංගනයේ යෙදෙන පිළිවෙලින් Joju George, K. Bobin සහ Nimisha Sajayan තමන්ගේ කොටස සෑහෙන හොඳින් නිරූපණය කර තිබෙනව. ඒ වගේම දර්ශන කාලය තරමක් අඩු වුණත් ඒ කෙටි කාලය තුල පොලිස් නිලධාරිනියකගේ චරිතය නිරූපණය කරන Yama Gilgamesh නරඹන්නන්ට මතක හිටින ආකාරයෙ රංගනයක් ඉදිරිපත් කරනව. කැමරාකෝණ සහ දර්ශන තල මලයාලම් සිනමාවට අනන්‍ය ආකාරයට කේරළයේ පරිසර සුන්දරත්වය මතුවෙන ආකාරයටයි චිත්‍රපටය ඇතුලෙ භාවිත වෙන්නෙ. නමුත් ඒ සුන්දර පරිසරයේ ජීවිත් වන මිනිස්සුන්ගෙ ජීවිත පුරා පැතිරි යන දේශපාලන අඳුර නම් එතරම් සුන්දර නෑ. Nayattu චිත්‍රපටයෙ අපි දකින්නෙ ඒ සුන්දර පරිසරයේ මැවෙන සැබෑම අසුන්දර කතාව. ඒ කතාව ඇතුලේ අපේ රටේ දේශපාලනයේ කතාවත් කොයිතරම් හොඳින් කියවෙනවද කියන දෙය චිත්‍රපටය නරඹන ඔබට වටහගන්න පුලුවන් වේවි.



No comments:

Post a Comment