ගැහැණිය නිර්මාණය වෙලා තියෙන්නෙ දහස් ගණනක් කඳුළු බිඳු වලින්, සුසුම් වලින්, සිනහවන් ගෙන්. මේ මොහොතෙ සිනාසෙන ඇයට ඊළඟ මොහොතෙ කඳුළු ගංගාවක ගිලී ගොඩ ඇවිත් කිසිවක් නොවුණු ගාණට නැවත සිනාසිය හැකියි. ඉතා කුඩා දෙයිනුත් සංවේදී බවට පන්වෙන ඔවුන්ට සමහර සංවේදනාවන් වචන බවට නොපෙරළා හදවත පත්ලේම නිදන් කරගෙන ජීවිත කාලයම ගෙවා දමන්න හැකියි. මේක ගෙදර ගෘහණියකටත් සිනමා තාරකාවකටත් එකසේ පොදු කාරණාවක්. ඉතින් සිනමාව හරහා අපි දකින මේ ආකාස කුසුමක තිරය පිටුපස ජීවිතය මොනතරම් කටුක වේදනාවන් ගෙන් ගහණ එකක් ද කියන කාරණය ගැන අදහසක් බොහෝවිට සිනමා රසිකයන් වුණ අපිට නැහැ. ඕනෑම කර්මාන්තයක් පවතින්නෙ ඒ වෙනුවෙන් දහදිය කඳුලු හෙළන වෙහෙසෙන කිහිප දෙනෙක් නිසා. රඟපෑම වගේ නිරූපන කලාවකදි ප්රේක්ෂකයන් පිනවූවත් බොහෝවිට ඔවුන්ගෙ ජීවිත වල ඇතුලාන්තය ඒ තරම් සුන්දර නෑ. ඒ සියලු හැඟීම් මැඩපවත්වා ගෙන කලාව වෙනුවෙන් කැපවෙන්න ඔවුන්ට සිදුවෙනව. ප්රසන්න විතානගේ ගෙ "ආකාස කුසුම්" චිත්රපටය අපේ රටේ සිනමා සහ රූපවාහිනී නිශ්පාදන කර්මාන්තය පසුබිමින් තියාගෙන මේ මාධ්ය හරහා අපි දකින සිනමා තාරකාවක ජීවිතයත්, සමස්ත කර්මාන්තයේ සැබෑ ස්වරූපයත් පෙන්වා දෙනව. මේ චිත්රපටයෙ ප්රධාන චරිත සියල්ලම වගේ කාන්තා චරිත වීමත් විශේෂත්වයක්.
අපේ රටේ සිනමාව ගැන කතාකරනකොට ඇත්තටම එහෙම එකක් තියනවද කියන ගැටලුව මුලින්ම මතුවෙන්නෙ. ඔව් අපේ රටේ සිනමාවක් තියනව.. අපිට මෙහෙම චිත්රපටයක් ගැන කතා කරන්න බැහැනෙ එහෙනම්. ඒත් අපිට අපේ සිනමාව ගැන සෑහීමකට පත්වෙන්න පුලුවන්ද? තාක්ෂණික කාරණා පැත්තකින් තියමු. ඇයි අපිට කේරළේ හෝ කොරියාවේ හෝ නැත්නම් ඉරානයෙ වගේ අපේ බාසාවෙන් කිව්වොත් ඔලුව කැරකිලා යන පිටපත් අපේ සිනමාවෙ දකින්න නොලැබෙන්නෙ. මේ දූපතටම හිරවුණු ආකල්පමය දුප්පත් කම නිසා ද... නැත්නම් සිනමාව හෝ රංගනය හෝ හැදෑරීමට හරි ක්රමවේදයක් නොමැති නිසා ද.. චිත්රපට බෙදාහැරීමේ ගැටලු සහගත තැන් අපි පහුගිය කාලයේ හොඳින්ම දැක්ක. නවක නිර්මාණ කරුවන් තමන්ගෙ චිත්රපටය පෙන්වාගන්න පෝලිම් වල ඉද්දි සමහරු පෝලිම් පැනල අපූරුවට තමන්ගෙ චිත්රපට ප්රදර්ශනය කරව ගත්ත. නව නිර්මාණ කරුවන් අධෛර්යට පත් කරන මෙවැනි වටපිටාවක මෙහෙම හෝ සිනමාවක් පැවතීම ගැන අපි සතුටු වෙන්න ඕන.. ඒත් ලෝකෙ පුරා සිනමාපට බලද්දි නම් ඇතිවෙන්නෙ "අනේ අපි කවදාක පීනමුද ඒ ගඟේ" වගේ සිතුවිල්ලක් පමණයි..
අකාස කුසුම් චිත්රපටය ගොඩනැගෙන්නෙ සන්ද්යා රාණි නම් පැරණි සිනමා නිළියක් වටා. සන්ද්යා ඇගේ යුගයේ ජනප්රියත්වයේ ඉහළින්ම වැජඹිලා දැන් රඟපෑමෙන් ඉවත්ව, ගෙදර කොටසක් තරුණ පෙම්වතුන්ට නවාතැන් දෙමින්, කෙටි කෑම සදමින් ලැබෙන මුදලින් හුදෙකලාව ජීවිතය ගතකරන්නෙ. ඇගෙ සොයුරියක් කැන්ඩාවෙ ජීවත් වෙනව. තවත් සොයුරියක් නිතරම ඈව හොයා එමින් මුදල් ඉල්ලමින් කංකෙඳිරි ගානව. සන්ද්යා රාණි මත්පැනට ඇබ්බැහි වී ඇති ආකරය අපි දකිනව. ශාලිකා නම් ජනප්රිය තරුණ නිළියක ගෙ කතාවත් ගලා යන්නෙ ඔය අතරෙ. ශාලිකා තරුණ නළුවෙක් සමග රහස් පෙමක් පවත්වාගෙන යනව ඔවුන් මුණගැහෙන්නෙ සන්ද්යා රාණි ගෙ නිවසෙ. නමුත් ශාලිකා ගේ මේ අනියම් පෙම ඇගේ ස්වමිපුරුශයාගෙ අතටම අහුවෙනව. ඇගේ පෙම්වතාත් ඇය හැර යනව. ශාලිකාට අවසානෙ ඉතිරිවෙන්නෙ සන්ද්යා රාණි පමණයි. මේ අතරෙයි අපිට ප්රියාව මුණගැහෙන්නෙ. ප්රියා රාත්රී සමාජ ශාලාවක නිරූපිකාවක් විදිහට සේවය කරන්නෙ. ප්රියාට ඉන්න එකම මිතුරිය බට්ටි. ප්රියාට තමන්ගෙ ගණුදෙනුකරුවෙකුගෙන් දරුවෙක් ලැබෙන්න ඉන්නව. දරුවා නැති කරගන්න උත්සහ කළත් ඈ ඒ අදහස අතහැරල දරුවා මෙලොවට බිහිකරල හදාවඩා ගන්න තීරණය කරනව. දවසක් රූපවාහිනියෙන් ප්රියාට සන්ද්යා රාණි ව දකින්න ලැබෙනව. ප්රියා සහ සන්ද්යා අතර තියන සම්බන්ධය මොකක්ද ?
සිනමා තරුවක් කිව්වම මහ දැවැන්ත ප්රතිරූපයක් මැවුණෙ ඉස්සර. ඒ කාලෙ නම් මේ වැනි කෙනෙක් දකින්න ලැබීම කතා බහ කිරීම ලොකු මැජික් එකක්. අද තත්ත්වය වෙනස් අද කෙනෙකුට සිනමා තරුවක් එක්ක සෙල්ෆි ගන්න පුලුවන්, චැට් කරන්න පුලුවන්.. සන්නිවේදන මාධ්යන්ගෙ දියුණුව එක්ක ඔවුන් ගැන තොරතුරු ඉක්මණින්ම සමාජයෙ පැතිරී යාම වළක්වන්න බෑ. ඔවුනුත් අමුතු මිනිස් කොට්ටාසයක් නොවෙයි අපි වගේම කන බොන අඳින පළඳින පිරිසක් බව දැන් මිනිස්සු දන්නව. ආකාස කුසුම් වගේ චිත්රපටයකින් ඔවුන්ගේ මේ සැබෑ ස්වරූපය තවත් නිරාවරණය කරනව. නමුත් තව පැත්තකින් ආකාස කුසුම් ඔවුන්ගෙ ජීවිතේ අඳුරු පැතිකඩක් හෙළිදරව් කරනව. මේ සිනමා කර්මාන්තය ඔවුන්ගේ ජීවිතවලට බලපාන ආකාරය මේ චිත්රපටයෙන් පෙන්වා දෙනව. සන්ද්යා රාණි සිනමා රංගනයට පිවිසෙන්නෙ තමන්ගෙ පවුල අතහැරීමෙන්. ඒ කර්මාන්තය මෙහෙයවන ප්රාග්ධන හිමිකාරිත්වයෙ බලපෑම උඩ. ජනප්රිය වීම තරුවක්ව වැජඹීම සිහිනය කරගන්න ඇය ඊට අවනත වෙනව. අනිත් අතින් ශාලිකාගෙ විවාහය බිඳවැටෙනව. රැවටිලිකාර පෙම්වතෙකුට ඈ අසුවෙනව. ප්රියා වැනි සමාජශාලා සුන්දරියකගේ ජීවිතයෙ අසුන්දර පැත්ත ආකාස කුසුම් හරහා අපි දකිනව. ඒ අතරෙ මෙගා නාට්ය වලටත් හොඳ පහරක් එල්ල කරල තියනව.
සමස්තයක් විදිහට ප්රධාන චරිත රඟ දක්වන සියලුදෙනාම හොඳ රංගනයක යෙදෙනව. ඒ අතර සන්ද්යා රාණි විදිහට මාලනී ෆොන්සේකා ත් ප්රියා විදිහට නිම්මි හරස්ගමත් කැපීපෙනෙන ව. මතක විදිහට ඔවුන් දෙදෙනාම මේ රංගනයන් වෙනුවෙන් ජාත්යන්තර වශයෙන් ඇගයීමට ලක්වුණා. ප්රසන්න විතානගේ සිනමාකරුවා නැවතත් මෙම චිත්රපටය හරහා තමන්ගෙ සළකුල ශ්රීලාංකික සිනමාවේ සටහන් කරන්න සමත් වෙනව. ලස්සන සුන්දර සරුවපිත්තල සිනමාලෝකයේ ඇතුලාන්ත අසුන්දර කම් ගැහැණිය ක ගේ දෘෂ්ටියෙන් අනාවරණය කරන සිනමාපටයක් විදිහට "ආකාස කුසුම්" හැඳින්විය හැකියි..
No comments:
Post a Comment